.

14 aprilie 2013

Beasts of the Southern Wild (2012)

Beasts of the Southern Wild (2012) on IMDb 
   "I see that I am a little piece of a big, big universe, and that makes it right", o replică memorabilă într-un film foarte ușor de uitat.
 
Așa cum nu îmi plac cuvintele elevate folosite doar cu scopul de a impresiona, așa nu îmi plac nici filmele care își ascund hibele printr-un stil de realizare pretențios.
Nu pot să spun eu că este un film prost atâta timp cât majoritatea criticilor și cinefililor îl laudă, dar pe mine nu m-a prins deloc.

Dacă se rezuma la tema sociologică și la parabola despre viaţă, ar fi fost minunat. Din păcate, scenariul nu se mulțumește cu atât şi încearcă să cuprindă prea multe teme (6 le-am găsit numai eu la o scurtă analiză după vizionare) într-un film de numai 90 de minute, lucru care îl face dezordonat, ilogic şi fără un "gust" anume.

Chestii ce țin de metafizică și simbolism puse în mintea și în gura unei fetițe de 6 ani ruptă de societatea modernă...."it's too much for me". Frumoasa inocență a vârstei nu există, din păcate, la Hushpuppy (un nume tare simpatic), ea fiind un fel de "om trecut prin viață, captiv într-un corp de copil". 
Refuzul personajelor de a-și părăsi habitatul și de a primi ajutor este exagerat, absurd și contrazice total principiul autoconservării prezent în astfel de cazuri. În plus, modul în care îmbină realul și fantezia este departe de a fi memorabil.

Poate caut eu prea multă logică într-un fir narativ care trebuie "simțit" și nu "gândit", dar niciodată nu m-am putut bucura de un film doar cu sufletul sau doar cu mintea. Din punctul meu de vedere, ambele trebuiesc "hrănite" în timpul vizionării (indiferent de proporție).

Regia și actingul arată bine pentru niște debutanți, dar nominalizările la Oscar sunt justificate doar dacă au avut ca scop diversitatea ceremoniei.

Concluzia: dezordonat, ilogic şi fără un "gust" anume.


VERDICT:

Official Site: http://www.welcometothebathtub.com/
Sites: Rotten Tomatoes  Metacritic  CinemaRX  Cinemagia

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu