.

07 august 2013

Vanishing Waves (Aurora) (2012)

Vanishing Waves (2012) on IMDb
Ca să nu mă mai înjure lumea pe stradă că n-am văzut în toată viaţa mea un film făcut de lituanieni, mi-am zis să-mi spăl ruşinea cu "Vanishing Waves", un thriller sf, şi romantic pe deasupra, deci o combinaţie de genuri care n-ar trebui să lase pe nimeni indiferent, cu atât mai puţin pe cinefilul din mine.

Povestea e simplă, dacă putem spune aşa - un om de ştiinţă într-ale creierului participă la un experiment care-i permite să se "conecteze" la mintea unei paciente aflate în comă.

Acolo, "la faţa locului", printre amintirile puse la murat în cămara subconştientului femeii, savantul nostru începe un foarte pasional, hipnotic, erotic şi cât se poate de real, din punctul lui de vedere, schimb de fluide cu respectiva, de fapt, cu un gând de-al ei care arată că ea. Pe măsură ce experimentul continuă şi graniţa dintre vis şi realitate devine tot mai subţire, bărbatul ajunge complet obsedat de "problemă", cu urmări destul de serioase. Îşi minte colegii cum că n-a descoperit nimic interesant, nevastă-sa îl părăseşte după ce-o lasă să creadă c-ar avea pe "altcineva", în plus, devine violent de gelos în momentul în care prin mintea femeii reapare şi "fostul", cel din cauza căruia ea a ajuns legumă.

Filmul Kristinei Buozyte, de care sigur vom mai auzi în viitorul apropiat, este o adevărată lecţie de artă cinematografică, superb filmată şi regizată, un exerciţiu suprarealistic de explorare psihosexuală a minţii umane, dincolo de orice "limite". Peste tot se suprapune perfect o coloana sonoră năucitoare, un amestec de s.f. electronic şi clasic cum rar mi-a fost dat să aud. Singura problemă ar fi personajul masculin, care pare lipsit de orice emoţii şi sentimente încă de la începutul filmului. Consider c-ar fi trebuit pus puţin accentul şi pe dezumanizarea lui. Poate că-i de vină actorul, nu ştiu, dar, oricum, nu are prea mare importanţă.

Concluzie : Pentru mine, e cel mai bun film văzut în ultimul an. No other comments....


Verdict :


Official Site: http://www.artsploitationfilms.com/vanishing-waves/
Sites: Rotten Tomatoes  Metacritic   CinemaRX   Cinemagia

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu