.

03 iulie 2013

Maniac (2012)

Maniac (2012) on IMDb
  Din originalul după care este făcut acest remake am văzut mai bine de jumătate acum câțiva ani (într-o noapte pe Tvr2 dacă nu mă înșel) și tot ce mai țin minte este că nu mi-a plăcut decât ideea. Era genul ăla de thriller/horror de duzină al anilor '80 ce inspira multă falsitate atât prin felul în care se comportau personajele, cât și prin modul în care erau realizate efectele vizuale.

Nu același lucru îl pot spune și despre acest remake care m-a ținut conectat la evenimente de la început și până la final și mi-a oferit o porție bună de suspans. Dacă nu și-ar fi dat cu stângul în dreptul chiar aproape de final, când are două scene în care frizează penibilul, aș fi spus că este un thriller excelent. Din păcate, mă voi rezuma doar la a spune că este bunicel și interesant.

Scenariul, cum era de așteptat, nu este punctul forte al filmului și nu pentru lipsa de originalitate, vorbim totuși de un remake, ci pentru că ne oferă o poveste în standardele unui slasher movie, cu hibele de rigoare, ce are în centrul atenției un psihopat care își "hrănește" o traumă din copilărie omorând persoane nevinovate.

Ce îl face totuși un film care să merite atenția ?! Păi...simplu! Feelingul de thriller/horror care se găsește tot mai rar prin filme de acest gen și care este impus excelent de regie, decor, coloană sonoră, efecte vizuale și credibilitatea în roluri.

Regia m-a atras cel mai mult. 99% din acțiune o privim prin ochii lui Frank şi avem un cadru vizual mărginit, lucru care mărește suspansul pentru că te face să te simţi "prins" în trupul său, să asişti neputincios la faptele sale şi chiar să-i simţi stările psihotice. Dacă nu ar fi existat oglinzi (obsesia lui Alexandre Aja împărtășită și în Mirrors), nici nu l-am fi văzut pe Elijah Wood. Chiar dacă el contribuie în mare parte doar cu vocea, atunci când i se arată fața are aspectul necesar pentru a fi credibil în rolul de psihopat. Coloana sonoră este foarte bine aleasă, fiind capabilă să te țină în tensiune indiferent de ceea ce ar rula pe ecran (un mic exemplu este chiar în trailer), iar decorul întunecat din locuința lui Frank, plin de manechine ce poartă scalpurile tăiate ale victimelor și sunt bâzâite de muște, este înfiorător.

Concluzia: dacă ai stomacul tare și poftă de un thriller/horror peste medie, sfatul meu este să nu-l ratezi.


VERDICT:

Official site: http://www.ifcfilms.com/films/ifc-midnight/maniac
Sites: Rotten Tomatoes  Metacritic  CinemaRX  Cinemagia

Un comentariu :

  1. L-am vazut de ceva timp, mi-a placut, dar cum zici si tu, un final mai bun i-a rapit sansa acestui film de a fi memorabil.

    RăspundețiȘtergere