.

01 iulie 2013

10 Filme Favorite - Carla Mona Gîlcă (mindhunters)

Carla Mona Gîlcă este o veche amică cinefilă de pe site-ul cinemarx unde scrie sub pseudonimul de mindhunters, dar și bloggeriță din 2012. Poate fi citită pe blogul său personal mindshideout.wordpress.com.

Cele 10 filme favorite sunt:




1. The Usual Suspects (1995)
" Sunt fascinată de thrillere și această producție m-a cucerit și n-a mai coborât de pe locul 1 al topului personal de vreun an jumătate de-acum. Îmi pare rău că nu l-am văzut mai devreme dar mă bucur că am reușit totuși să-l vizionez - Kevin Spacey este cireașa de pe tort în acest film și face un rol de zile mari. E un must see și îl recomand oricând, oricui.


2. Django Unchained (2012)
Coloana sonoră mă bântuie de când l-am văzut, am un poster de 2 metri lipit pe perete, în mansardă, l-am văzut de cel puțin 3 ori până acum și am de gând să-l revăd. Fiind mare fană Tarantino, l-am așteptat cu sufletul la gură și n-am fost dezamăgită, filmul ăsta are de toate: dragoste, acțiune, cowboy, dramatism, m-au sugrumat emoțiile în unele momente. Genial, fără doar și poate.


3. It's a Wonderful Life (1946)
Prin clasa a 9-a îmi plăcea la nebunie să fac teste de personalitate pe net. Și la un moment dat, mi-a ieșit un rezultat foarte șmecher - filmul care mi se potrivește, temperamental vorbind, este IT's a wonderful life. Fiind la începutul activității mele de cinefil, fugeam de filmele vechi, de aia mi-a luat mult timp să-mi fac curaj să-l vizionez. Și e fantastic, pur și simplu fantastic. Una dintre cele mai frumoase povești puse pe ecran.


4. Mar Adentro (2004)
Destul de problematic acest film, ceea ce m-a și atras la el. Tematica este foarte controversată, până să văd filmul nu eram de-acord cu eutanasia și nu din motive religioase sau altceva de genul, pur și simplu consideram că eutanasia = sinucidere, un act de lașitate, în opinia mea. După ce l-am văzut pe Javier Bardem interpretând rolul lui Ramon, mi-am cam schimbat părerea. E un film dureros, emoționant, trebuie savurat încetișor, te poate zdruncina destul de tare. Mie mi-a rămas în cap de vreo 3 ani încoace de când l-am văzut.


5. Million Dollar Baby (2004)
Aici iese la iveală feminista din mine - povestea unei tipe căreia nu i se dă absolut nici o șansă, dar care reușește totuși să se ridice pe culmile gloriei, așa ceva nu vezi prea des. Mi-a plăcut la nebunie, prestația actorilor e ... jos pălăria! Morgan Freeman și Clint Eastwood în același film - e legend.. wait for it... dary!


6. Shutter Island (2010)
Scorsese și favoritul lui DiCaprio dau iar lovitura; e un film super, cu un scenariu extraordinar, l-am văzut de vreo 2 ori și tot nu pot să spun 100% sigur: frate, așa s-a întâmplat! În general îmi place acest regizor iar actorul e unul dintre favoriții mei all-time, dar acest film este cu siguranță unul dintre cele mai bune pe care Scorsese le-a făcut vreodată.


7. 12 Angry Men (1957)
Un film vechi, dar bun! Ca vinul! Nu durează extraordinar de mult, efectele nu ies în evidență, totul se întâmplă într-o singură cameră - dar acting-ul este genial. E genul de film care strălucește printr-un personaj și prin mesajul transmis - Fonda face un rol superb.


8. Inglourious Basterds (2009)
Tarantino strikes again! Bine, filmul e apărut înainte de Django, ba chiar e prima parte a 'trilogiei' cu care Tarantino a dat lumea peste cap, dar Django e mai special pentru că e puțin mai romantic, în opinia mea. Revenind la I.B., mi-a plăcut la nebunie povestea, are Tarantino niște idei, de rămâi trăsnit - nu numai ca regizor, dar și ca scenarist face o treabă a naibii de bună. Se joacă cu istoria, o modelează cum vrea el și propune o altă variantă, care-i prea genială ca să fie ratată.


9. The Dark Knight Rises (2012)
Trilogia care spune povestea lui Batman este favorita mea din categoria 'povești cu super-eroi', iar ultima parte mi-a plăcut un pic mai mult decât a 2-a, unde Joker e sclipitor, pentru că oferă imaginea de ansamblu și un final potrivit pentru eroul meu favorit, fără super-puteri. Accentul cade pe poveste, nu atât de mult pe personaje, ceea ce permite cinefilului să facă mai ușor legătura cu primele 2 părți. Recomand toată trilogia, nu trebuie ratată.


10. Inception (2010)
Mindblowing, abia după ce l-am văzut a 2a oară m-am mai lămurit și eu un pic. Pe lângă faptul că ideea de bază a filmului este genială, și felul în care este creată povestea atrage și încântă. Personajele sunt interesante și credibile, iar coloana sonoră e minunată. Nolan e unul dintre regizorii mei favoriți și cam tot ce iese din mâna lui este o capodoperă, deci vi-l recomand cu drag. Este super tare! 


Mi-a fost greu să-mi aleg topul, dar fiind de atâta timp pe cinemarx, am încercat să țin clasamentul cât mai actualizat. Sunt atâtea alte filme geniale pe care le-am adorat și care nu-s în top, dar n-am ce-i face... Dar pentru astea 10 bag mâna în foc, trebuie văzute neapărat! "

Mulțumesc pentru participare.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu