.

21 iulie 2013

10 Filme Favorite - Angela Georgiana Alexandru

Angela Georgiana Alexandru este o mare iubitoare de filme, o pasiune din care a luat naștere în 2010 blogul său cinefil anzhelamovies.wordpress.com. Un blog care ne ține la curent cu ultimele apariții cinematografice, fără a le omite pe cele care au scris până acum istoria filmului. Are cuvântul:

" Misiune ingrată, domnule. Cum să aleg doar zece filme preferate, când iubesc tot ce are legătură cu arta cinematografică ? Când găsesc replici din filme la situații din viața mea? Când mi-am botezat pisica Rachel, întru-reconfirmarea admirației mele pentru numita Rachel Weisz. Iubesc, respir, admir filme. Poate că nu am diploma care să mă facă un critic de film cu acte în regulă, dar îmi place să cred că încă am mulți ani în față pentru a aduna rămășițe din cultura cinematografică scrisă și din cea scrisă acum. Pentru a nu mai lungi vorba, am să spun că am reușit să adun zece titluri. Am ales peliculele de suflet în detrimentul filmelor de artă pe care le ador și nu le contest defel calitatea. Așadar, repet, sunt o terapie pentru mine, filme pansament cum îmi place să le numesc, cele ce urmează:


1. 500 Days of Summer (2009)
Sunt frumoși când râd, sunt simpatici când se privesc, sunt superbi împreună. Joseph și Zoey m-au făcut să mă îndrăgostesc de ei când i-am urmărit în film și pentru asta, aș revedea și revăd oricând filmul.


2. Moulin Rouge! (2001)
Am râs, am cântat, am plâns și iar am plâns. Am simțit personajele lângă mine. Și pentru că voiam să includ un musical, ca amatoare a genului.


3. The Shawshank Redemption (1994)
Un film de referință care nu mai necesită nicio prezentare.


4. Jane Eyre (2011)
De departe ecranizarea mea preferată. Iubesc cartea, ador personajele și mă cucerește totul la versiunea din 2011. De la mobilier până la replicile din film, totul este aproape perfect. Și da, producția este nominalizată grație slăbiciunii mele pentru filmele de epocă.


5. El Laberinto del Fauno (2006)
Pentru că ador basmele și poveștile nemuritoare și pentru că nu puteam include decât una din cele care îmi slăbesc rațiunea.


6. The Devil's Advocate (1997)
Aici m-am lăsat cucerită de Keanu Reeves și am înțeles ce face din Al Pacino un geniu al culturii de cinema.


7. Abre los Ojos (1997)
Un accident fericit. Un film urmărit când încă încercam să înțeleg scenariile de film. Recompensa: ropote de aplauze care răsunau într-o cameră goală, dar în care se ciocneau multe idei.


8. What Dreams May Come (1998)
Pentru că sunt o romantică sub tratament, am ales să includ în lista una dintre cele mai frumoase povești de dragoste imaginate pentru micul ecran. Din păcate, mai puțin cunoscută.


9. City Lights (1931)
Vorbim despre Chaplin, cel pe care îl cunoști mai bine și îmbucurător într-o capodoperă nemuritoare.


10. The Matrix (1999)
Sedusă timpuriu de universul fantastic, am înțeles și văzut în Matrix o viziune singulară și inedită asupra miturilor SF.


Am să trișez și am să fac și mențiuni speciale pentru Forrest Gump (1994), The Road (2009) și The Constant Gardener (2005) ".

Mulțumesc pentru participare.

Un comentariu :

  1. Intai am vazut remake-ul american (Vanila Sky, tot cu Penelope Cruz) si dupa aceea am vazut a doua jumatate a spaniolului Abre los Ojos.

    RăspundețiȘtergere