.

21 iunie 2013

10 Filme Favorite - Emil Călinescu

Are peste 1000 de postări în mai puțin de 1 an numai pe blogul emilcalinescu.eu și peste 3000 de postări pe celelate două bloguri ale sale, așa că nu mai are nevoie de nici o adăugare din partea mea și are cuvântul:

" Salutare. Sunt Emil Călinescu și posed 3 bloguri, http://emilcalinescu.eu/ , http://minunat.eu/ și  http://emilstudentulminune.wordpress.com/ . Am fost provocat să fac un mic top cinefil. Am amânat un pic, dar acum am zis că este timpul.

Să începem așadar topul (menționez că sunt atâtea filme care mi-au plăcut și acestea 10 sunt o selecție făcută pe anumite criterii; de asemenea, nici ordinea nu este neapărat aceeași):

1. La filme includ o serie întreagă, pentru că așa mi se pare normal. Încep cu seria mea preferată și anume Godfather (Nașul). Dacă aș revedea filmele astea de 10 ori tot nu m-aș plictisi. Pur și simplu superbe. Și e tipul de serie unde nu poți spune că unul e mai bun sau mai slab decât celelalte. 


2. Continui cu un film ceva mai nou, și anume Inception. Ok, ideea nu este chiar originală, dar filmul este atât de bine făcut încât n-are cum să nu te impresioneze. Absolut superb film.


3. Să bag totuși și un film românesc în top (nu este singurul): Filantropica. La fel: vazut de cel puțin 6 ori. Și l-aș revedea oricând.


4. Aproape la egalitate cu Filantropica este Nea Mărin Miliardar. Olteanul din mine mă îndeamnă să pun filmul în top. Cică n-aș mai fi oltean dacă nu l-aș pune.


5. Acum vă zic din nou de o serie. Din nou una din seriile mele preferate: Scary Movie.  Știu că n-o să apară în topul nimănui, dar sufletul meu mă îndeamnă să-l pun aici. Probabil  dacă seria va continua voi rămâne eu singurul fan al ei. Dar îmi asum acest lucru. Rămân Scary Movie fan până la moarte :)


6. La Matrix pun doar Matrix 1, deși nici restul seriei nu e de neglijat. Ideea e că Matrix 1 a fost cel mai tare, a fost o adevarată revoluție la timpul lui, restul din păcate nu s-au ridicat la nivelul primului. Păcat.


7. Milionarul Vagabond. Filmul cu care producătorii au dat lovitura. După acesta au fost încercări nereușite și deplorabile, gen Best Exotic Marigold Hotel ori Life of Pi. Prefer totuși originalul.


8. Alexis Zorba - Zorba grecul are o muzică superbă. Nu știu cum e cartea, o s-o citesc și pe ea, dar filmul este absolut superb. Cu o muzică pe măsură. Cred că atunci când voi citi cartea voi lăsa pc-ul deschis să ruleze muzica din film. Fără ea parcă nu e același Zorba :)


9. The Shawshank Redemption - Închisoarea îngerilor - Fusese declarat de unii cel mai bun film din istorie. Cum am zis și la început, lista asta nu este bătută în cuie în această ordine. Un film absolut superb, nu ai  cum să-l ratezi :)


10.  The Oxford Murders - matematică și crimă. Nu am nimic altceva de zis. Film absolut superb.


11. Aș mai adăuga și numărul 11 (sper că am voie) o trilogie suedeză: Millenium. Varianta americana e și ea bună, dar parcă nu m-a impresionat. Prefer originalul. 


Logic că-s atâtea și atâtea filme care mi-au plăcut. Mă opresc însă la acestea 11.
Mulțumesc pentru găzduire. Salutări CINEFILE tuturor! "

Mulțumesc de participare!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu